Servicevoorwaarden

OVERZICHT

Deze website wordt beheerd door Candlesand Belgium bv. Overal op de site verwijzen de termen "wij", "ons" en "onze" naar Candlesand Belgium bv. Candlesand Belgium bv biedt deze website, met inbegrip van alle informatie, tools en services die vanaf deze site beschikbaar zijn voor u, de gebruiker, onder de voorwaarde dat u akkoord gaat met alle voorwaarden, bepalingen, beleidsregels en mededelingen die hier worden vermeld.

Door onze site te bezoeken en/of iets van ons te kopen, neemt u deel aan onze "Service" en gaat u ermee akkoord gebonden te zijn aan de volgende voorwaarden en bepalingen ("Servicevoorwaarden", "Voorwaarden"), inclusief de aanvullende voorwaarden en bepalingen en beleidsregels waarnaar hierin wordt verwezen en/of die beschikbaar zijn via een hyperlink. Deze Servicevoorwaarden zijn van toepassing op alle gebruikers van de site, inclusief maar niet beperkt tot gebruikers die browsers, verkopers, klanten, verkopers en/of bijdragers van content zijn.

Lees deze Servicevoorwaarden zorgvuldig door voordat u onze website opent of gebruikt. Door enig deel van de site te bezoeken of te gebruiken, gaat u ermee akkoord gebonden te zijn aan deze Servicevoorwaarden. Als u niet akkoord gaat met alle voorwaarden van deze overeenkomst, dan mag u de website niet bezoeken en geen gebruik maken van de diensten. Als deze Servicevoorwaarden worden beschouwd als een aanbod, is de aanvaarding uitdrukkelijk beperkt tot deze Servicevoorwaarden.

Alle nieuwe functies of tools die aan de huidige winkel worden toegevoegd, vallen ook onder de Servicevoorwaarden. Je kunt de meest recente versie van de Servicevoorwaarden op elk gewenst moment op deze pagina bekijken. We behouden ons het recht voor om elk deel van deze Servicevoorwaarden bij te werken, te wijzigen of te vervangen door updates en/of wijzigingen op onze website te plaatsen. Het is uw verantwoordelijkheid om deze pagina regelmatig te controleren op wijzigingen. Als u de website blijft gebruiken of bezoeken nadat er wijzigingen zijn gepubliceerd, betekent dit dat u deze wijzigingen accepteert.

Artikel 1 Identiteit van de verkoper

Wij zijn:
CANDLESANDBELGIUM BV
Molenstraat 17 B, 2880 Bornem (Weert)
E-mailadres: info@candlesand.be
Telefoonnummer: +32 470123339
Bedrijfsnummer: 0780429633
Bankrekeningnummer: BE81001922784924

Artikel 2 Toepasselijkheid en voorwaarden

1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons als webshop aan jou als consument (elke natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebrachte producten of diensten verwerft of gebruikt).

2. We leveren alleen in België en Nederland. Als je een afleveradres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.

3. Je moet ten minste 18 jaar oud zijn om een bestelling te plaatsen. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling is geplaatst door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.

4. Het plaatsen van een bestelling op de website houdt de uitdrukkelijke aanvaarding in van onze algemene verkoopvoorwaarden, die altijd beschikbaar zijn via de website.

5. Als er naast deze algemene voorwaarden nog aanvullende bijzondere voorwaarden gelden, dan is het bovenstaande ook van toepassing op die bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden in strijd zijn met die bijzondere voorwaarden, kunt u zich als consument altijd beroepen op de voor u meest gunstige tekst.

Artikel 3 Ons aanbod en uw bestelling

1. Als een aanbieding slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of aan bepaalde voorwaarden gebonden is, vermelden we dit expliciet in onze aanbieding.

2. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we aan je verkopen en hoe het bestelproces verloopt. De beschrijving is in ieder geval voldoende gedetailleerd om je in staat te stellen een goede beoordeling te maken. Als we afbeeldingen gebruiken, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk en als we ons duidelijk hebben vergist, zijn we niet verplicht om aan u te leveren.

 

3. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling per e-mail bevestigen en zodra we goedkeuring hebben ontvangen van de kaartuitgever voor je betalingstransactie met creditcard of bankpas. We accepteren betalingen met debetkaarten: Bancontact of Maestro en rechtstreeks via Belfius online of KBC online. Als de uitgever van je kaart weigert akkoord te gaan met je betaling aan ons, kunnen we niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen in de levering en/of niet-levering van je bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

 

4. Om een product te kopen, voegt u het product toe aan uw winkelwagen. Daarna vul je je contactgegevens en factuurgegevens in. Vervolgens kies je je leveringsmethode: momenteel leveren we enkel op de door jou gekozen bestemming in België of Nederland en kan het product niet afgehaald worden op ons adres. In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, accepteer je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door op de bestelknop met het opschrift "bestelling met betalingsverplichting" te drukken. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.

Artikel 4 Herroepingsrecht

1. Als je goederen of diensten van ons koopt, heb je gedurende 14 dagen na levering of het sluiten van de overeenkomst het recht om te besluiten dat je de goederen niet wilt houden. Je kunt je bestelling dan zonder boete en zonder opgaaf van reden retourneren (de kosten hiervoor betaal je zelf). Binnen 14 dagen nadat wij je bestelling retour hebben ontvangen of je hebt aangegeven de overeenkomst te willen ontbinden, betalen wij het volledige aankoopbedrag aan je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald of via onze BNP Fortis online rekening.

2. De directe kosten voor het retourneren van de goederen zijn dus voor jouw rekening. Wij zullen de kosten hiervan aangeven of een schatting maken, indien deze redelijkerwijs niet vooraf berekend kunnen worden.

3. We kunnen de terugbetaling inhouden totdat we de goederen hebben teruggekregen of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt.

4. Gedurende de eerste 14 dagen na levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen wilt retourneren zoals hierboven beschreven, retourneer de zak dan indien mogelijk verzegeld. Als de zak al geopend is, kun je deze in de originele verpakking met plakband dichtplakken en aan ons retourneren, rekening houdend met de aangegeven instructies. 

5. Je kunt je retourpakket per post of koerier terugsturen.

6. Om uw herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, zowel in het geval van de levering van diensten als in het geval van de levering van goederen, kunt u onderstaand formulier invullen en opsturen naar Candlesand Belgium bv, Molenstraat 17B, 2880 Bornem, België . Wij sturen u per e-mail een ontvangstbevestiging van uw herroeping.

"MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

(dit formulier alleen invullen en retourneren als u de overeenkomst wilt herroepen)
Naar Candlesand Belgium bv, Molenstraat 17B, 2880 Bornem, België , info@candlesand.be :

- Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/verrichting van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)
- Besteld op (*)/ontvangen op (*):
- Naam/namen consument(en):
- Adres consument(en):
- Handtekening consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
- Datum:
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is".

#Opmerking: voeg deze sectie als document en met link bij

Artikel 5 De prijs

1. Gedurende de periode die wij in ons aanbod vermelden, veranderen onze prijzen niet, met uitzondering van prijswijzigingen als gevolg van wijzigingen in btw-tarieven.

2. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, btw en heffingen. Of er al dan niet transportkosten worden gevraagd, wordt duidelijk aangegeven. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. We kunnen besluiten om de verzendkosten bovenop de aankoopprijs in rekening te brengen. In dat geval brengen we je altijd op de hoogte voordat je je definitieve aankoop plaatst.

Artikel 6 Betaling

1. We kunnen alleen betalingen accepteren via de betalingsmodules op onze website.

2. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonlijke gegevens te garanderen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL-technologie over het internet verstuurd. Je hebt geen speciale software nodig om met SSL te betalen. Je herkent een beveiligde SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van je browser.

Artikel 7 Conformiteit en garantie

1. Wij garanderen dat onze goederen overeenkomen met je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je mag hebben, rekening houdend met de specificaties van het product. Natuurlijk garanderen we ook dat onze goederen voldoen aan alle wetten die bestaan op het moment van uw bestelling.

Artikel 8 Levering en uitvoering

1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het adres dat u bij uw bestelling hebt opgegeven.

2. Als een artikel op voorraad is, wordt het binnen 2 tot 5 werkdagen op je afleveradres bezorgd.

3. Als het artikel niet meer op voorraad is, maar wel al besteld en betaald is, betalen we je het volledige bedrag binnen 14 dagen terug.

4. Leveringen vinden plaats van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur.

5. Voor de levering van je bestelling doen we een beroep op onze verzendpartners Bpost en DPD. Voor bestellingen met bestemming België van minder dan € 30 brengen we verzendkosten in rekening (momenteel € 4,95), voor bestellingen boven € 30 zijn de verzendkosten gratis. Voor leveringen naar Nederland bedragen de verzendkosten €9,95.

6. We proberen altijd zo snel mogelijk te leveren, maar zijn natuurlijk afhankelijk van de service van derden. Als we niet in staat zijn om binnen een redelijke termijn te leveren, kunt u uw bestelling kosteloos annuleren en zullen we u uiterlijk binnen 30 dagen na uw kennisgeving terugbetalen.

7. Onze zendingen zijn altijd op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat goederen zoekraken in de post. Als je goederen echter binnen 14 dagen na aankoop naar ons terugstuurt omdat je ze liever niet wilt houden, ben je zelf verantwoordelijk voor het transport.

8. Als de door ons geleverde goederen tijdens het transport beschadigd zijn, niet overeenkomen met de op de afleverbon vermelde artikelen of niet overeenkomen met de door u bestelde artikelen, moet u dit zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 3 dagen melden en de artikelen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst aan ons retourneren. Je dient hiervoor het bijgevoegde "retourformulier" te gebruiken. Mocht je vragen hebben bij het invullen van dit retourformulier, dan kun je contact opnemen met een van onze medewerkers via het e-mailadres info@candlesand.be.

We kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor gevolgschade als gevolg van te late levering of niet-levering door de vervoerder die door het bedrijf is aangesteld. Onze aansprakelijkheid is in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen die aantoonbaar niet door de klant zijn ontvangen.

Artikel 9 Duur

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. Een overeenkomst voor bepaalde tijd heeft een maximale looptijd van twee jaar.

3. Indien bij een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan, is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.

Artikel 10 Overmacht

1. In geval van overmacht zijn wij niet verplicht onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht of de overeenkomst definitief ontbinden.

2. Onder overmacht wordt verstaan elke van haar wil onafhankelijke omstandigheid waardoor de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd. Hieronder verstaan wij onder andere stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ...

Artikel 11 Intellectuele eigendom

1. Onze website, logo's, teksten, foto's, namen en in het algemeen al onze communicatie-uitingen zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die toebehoren aan ons of aan onze leveranciers of andere rechthebbenden.

2. Het is verboden om gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Je mag bijvoorbeeld geen tekeningen, foto's, namen, teksten, logo's, kleurencombinaties, etc. kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

Artikel 12 Klachtenprocedure en geschillen

1. We hopen altijd dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Mocht je desondanks klachten hebben over onze dienstverlening, dan kun je contact met ons opnemen via info@candleand.be . Wij doen er alles aan om uw klacht binnen 7 dagen af te handelen.

2. Op alle overeenkomsten die wij sluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing en bij geschillen zijn uitsluitend de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht een ander recht van toepassing is, zal voor de interpretatie van de onderhavige algemene voorwaarden in de eerste plaats verwezen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.

3. In het geval van een buitengerechtelijke beslechting van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid gemachtigd om elk verzoek tot buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen in ontvangst te nemen. Deze zal op zijn beurt de aanvraag zelf behandelen of doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kunt de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl 

4. Bij geschillen van grensoverschrijdende aard kunt u ook een beroep doen op het onlineplatform voor geschillenbeslechting van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr

0
    MANDJE
    Je Mandje is leegTerug naar Shop